fredag 30 maj 2008

Hej, nu var det ett jämrans långt tag sedan jag skrev något igen. Hoppas att ni är tålmodiga och tittar in ibland. Var in på någon hundmänniskas blogg och där var sista inlägget från förra året, så jag sköter mig ju ändå hyfsat.
Är i Stockholm med barnen och är hundlös. Känns både skönt och konstigt. Jag har ju nästan alltid någon jycke med mig. Det är däremot härligt att ha mycket tid med barnen. Igår gjorde vi stan och avslutade dagen med att se senaste Indiana Jonesfilmen. Den kan vi all tre varmt rekommendera.
Har idag på morgonen, 7.30 vilket är totalt fel tid för mig att springa, sprungit RixFMloppet-runt Riddarfjärden, 7,5 km i stekande sol. Fantastiskt skönt att få kuta i kortbyxor och linne, och en bländande vacker bana runt ett somrigt Stockholm. Det gick iallafall bra, är bättre tränad än jag trodde. Efter målgång var jag tvungen att klappa en jättefin Riezenhanne för att bota hundbegäret. Han var totalt slut efter att ha sprungit i det varma vädret.
Det finns groteskt mycket små hundar här i Stockholm och ofta undrar jag vad de ska ha hunden till?? Jag får hoppas att de ger sina hundar vad de behöver även om det vid första anblicken inte ser ut så. Man ska inte vara för snabb att döma, som ni vet.
Barnen och jag ska snart gå på Grönan och göra av med en jäkla massa pengar. Det blir till att äta gröt hela juni. För ungarna är Grönanbesöket höjdpunkten. Vi sätter ju värde på olika saker här i livet. Jag njuter av alla lövträden, ekar, kastanjen som blommar och att få ta det lugnt.
Jag hoppas att så många av er som möjligt kommer på de sista träningarna före sommaruppehållet. Vi kör på torsdagar förutom midsommarveckan då vi träffas på tisdagen istället.
Det finns några platser kvar på lägret, så vill du vara med? Anmäl dig i så fall.
Ha det nu så gott och jag hoppas att det är varmt och vackert väder där du är. Simma lugnt =-p

Inga kommentarer: