söndag 1 februari 2009

Lokalen

Nu, äntligen, efter alla dessa år utan en fast punkt i mitt hundjobb. så har jag hittat en suverän hundträningslokal. Det är en källarlokal på 50 kvadratmeter på Brunflovägen 50. Jag hyr den tillsammans med Evy som ska bl a jobba med hundmassage och andra behandlingar. Man kan fika och gå på toaletten, träna hund och ha teori. Suveränt.
Jag har denna helg haft den första kursen där. Det var nio valpar som fick plats att träna, leka, vila. Vi hade teori mellan passen och valparna fick göra sina kissrundor ute.
Vad det lider så kommer vi att ha en invigning, hyra ut lokalen, ha öppna träningar och fikapauser inomhus.
Jag är väldigt, väldigt glad för att hittat en hundlokal. Det behövs verkligen i Östersund. Just nu bubblar huvudet av ideer.

Inga kommentarer: