onsdag 1 juli 2009

Är så stolt som en tupp

Här är ett gäng som jag är väldigt stolt över. Från vänster; Inger och Folke, Eva och Taitai, Emma och Vizzla, Evy och Donna och Åsa och Nemo. Längst fram sitter jag med Curry.
Vi är nu alla certifierade Besöks-och Terapihundsteam. Så grattis Östersund. Ni har en hel hög med jyckar och förare när ni vill ha ett besök. Vi kallar oss Besöks- och Terapihundsgruppen i Östersund och en som fattas är Peppar som ju redan är klar. Annica var inte heller med igår.
Alla klarade det praktiska provet galant (vi var på Rådmansgatans äldreboende) och svarade även rätt och klokt nog på de teoretiska frågorna. Examinator var Lena från Hundens Hus i Sundsvall.
Att ha sin hund som arbetskompis är fantastiskt. Jag har ju haft den förmånen ett tag nu och jag hoppas att mina vänner i Gruppen också ska få känna på hur det är att få jobba med sin jycke. Jag har dessutom två jyckar att välja i mellan. Vilken rikedom.
Jag vill alltså säga GRATTIS till er tjejer och ett stort Lycka till. Det har varit härligt att få lära känna er och det har varit himla kul, svårt, krävande och utmanande att ha er med i utbildningen. And you made it. Det visste jag.
Ha det gott i den underbara sommar värmen och tänk på: mycket vatten till jycken, erbjud bad och absolut inget bilsittande om du inte kan ha bakluckan öppen och bilen i skuggan.
Morsning

Inga kommentarer: