söndag 8 november 2009

Att börja skriva efter så lång tid

kräver MOD, ska ni veta=)). Eftersom denna blogg har varit stendöd sedan i augusti känns det både hur jobbigt som helst och jättespännande att försöka börja om igen. Börja om från början, börja om på nytt, ni vet.

Egentligen tycker jag mycket om att skriva, så en blogg borde passa mig hur bra som helst. Vad beror det då på att det har fungerat uruselt? Såklart en massa saker. Mycket jobb, två ungar som tar tid, en kär man, en gammal mamma, egen hundträning, resor, vardag, träning av kroppen och härliga alldeles för långa skogspromenader. Skämt åsido så tar livet tid och bloggen är en av de saker som jag kanske ändå har valt bort. Någonstans så förstår jag ju att det är ett alldeles suveränt sätt att hålla kontakt med VÄRLDEN och dessutom förmedla sådant som just jag tycker är viktigt. Tänkte försöka uppdatera två gånger i veckan. Bättre att ha ett realistiskt mål att att skjuta för högt. Jag vet att man bör uppdatera mycket oftare än så men jag väljer som sagt att hålla mig på en för mig rimlig nivå.

Vad har hänt sedan sist då? Jätte, jättemycket. Jag har haft en helt fantastisk höst med massor av hundjobb, främst kurser men även besöksarbete, problemarbete och lite granna promenerande med andras hundar. Det har varit roligt, lärorikt och tagit mycket tid och ork. Känns både läskigt och jättekul att helt leva på hundjobbet. Det är på mig det beror om det blir bra. Jag har ensam ansvaret för det, ju. Kommer att berätta mer om min höst senare.

Nu vet ni i allafall att jag lever och att jag vill ta nya tag med bloggen.

Ha det gott, så länge och sköt om er och era jyckar.

Inga kommentarer: