söndag 28 november 2010

Ledig helg

Jag har varit ledig i helgen för första gången på en månad. Så himla skönt. Å vad har då gjort? Varit ute och gått. Vad annars. Man kan ju tycka att jag borde få nog av det under veckorna , men icke. Peppar och jag har tagit långa, aktiva promenader två gånger per dag, både i skogen och inte. Det naturliga borde ju vara att vila, att slappa och göra så lite som möjligt. Det måste vara något med mig som behöver gå, röra mig, träna, använda kroppen varje dag. Annars blir jag rastlös och inte så trevlig att umgås med. Den stackars schäfern har ingen talan, så det är bara för henne att följa med :) Att få gå ensam med Peppar på långa promenader där vi hittar på diverse roliga aktiviteter som tröttar ut oss båda är en av de bästa saker som finns.

Självklart så har jag också umgåtts med min söta familj, tittat på film, haft sovmorgon och ätit gott. Underbart. Nu kommer det två helger igen när jag ska jobba med träning en helg och Terapihundarna. Jag har ju lagt planeringen alldeles själv. Tänk vad jag är priviligierad som får hålla på med något som jag tycker är både kul och spännande; människor och hundar och relationen mellan dem.

Imorgon kör det igång med en ny vecka med kurser, Besök, promenad.

Kom ihåg att koka vattnet till din hund också. Parasiterna är farliga för dem också.

Inga kommentarer: