söndag 10 juli 2011

Har kört ganska hårt med Peppar under en period. Anledningen till det är att jag vill ta udden av hennes skendräktighet, Vi har sprungit, gått långa jobbiga promenader, spårat, tränat och stört hennne en del. Hon har såklart fått återhämtningsperioder, vilket är jätteviktigt. Att få henne att klara av träningen och samtidigt se till att hon undviker överbelastning men ändå inte går in i skendräktighet är sannerligen en svår balansgång. Just nu går det lite upp och ned. Ena dagen har jag en pigg, sprallig och arbetsglad schäfertös och nästa är hon en sävlig, slö schäfertant som inte vill göra så mycket. Jag tror ändå att vi är på väg åt rätt håll. Imorse så fick hon gå ett 13 timmar långt spår som var ca 800 meter med 10 apporter. Hon spårade helt suveränt. Missade en apport och det kan jag leva med. Faktum är att något djur kan ha tagit den (en handske) under natten. Jag blir jättestolt.

Hoppas att du vill hänga med på aktiveringspromenaden runt Bynäset. Denna vecka kommer jag att försöka lägga upp höstens kursprogram med startdatum och även startdatum för träningar och läger.
Fortsätt att tycka till. Jag gillar verkligen det.

Nog nu för denna gång // Anja

Inga kommentarer: