måndag 15 augusti 2011



Skickar med en bild på mina två söta schäferflickor. Jag hoppas att ni kan se den lilla också.




Så du undrar kanske vad jag tränar med min valp?


Det är mycket passivitet, lek, hantering, namn och miljö. Vi hälsar på människor i lagom takt och än så länge har det bara blivit några hundar. Vi har varit i stan, åkt bil, hälsat på mormor, varit på picknick på Andersön och kollat in Lillänge. Tränar på "varsågod" vid leksak och mat, ögonkontakt, att följa lös. Nästa projekt är att åka buss.



Hundarna i min flock jobbar fortfarande med varandra och det tar en del tid. Tycker ändå att det går förvånansvärt bra. Den lilla stumpan växer så att det knakar.



Det är verkligen jättekul att ha en valp. Känns som om jag vet vad jag vill förstärka hos henne just nu.


Med Peppar är det som vanligt. Är kanske lite mer noggrann med reglerna runt hundarna. Med tre jyckar behövs det tydliga och bra regler för att få vardagen att fungera. Vi tränar en del lydnad, löpning och spår. Hon är just nu väldigt skendräktig så det känns viktigt att störa henne så mycket man orkar för att hon inte ska fastna i tillståndet.


Har du kollat hemsidan. Det är en del nyheter. Ska bli kul att dra igång men är även lite gruvsamt.


Ha det busbra så länge// Anja, Curry, Peppar och Chili.

Inga kommentarer: