fredag 13 januari 2017


Sitter här i mitt varma, trygga vardagsrum med friska coola hundar sovande i soffan. Jag är frisk, min man och mina barn är friska och vi har det vi behöver. Vi har mat för dagen, vi kan sova tryggt på natten, vi har pengar att handla för, mina barn går i skolan, vi kan träna på gym och springa eller åka skidor i skogen utan att vara rädda för att få en bomb i huvudet. Jag tänker på vilken tur jag har som är född i Sverige. Speciellt med tanke på att jag är kvinna.

 Samtidigt så tänker jag på dem som inte har det lika bra som jag, både här i Sverige men kanske framförallt kvinnor och barn i många andra länder. Det finns förstås mycket att förbättra och gnälla på i vårt fina land men ibland behöver man få perspektiv på sin egen lilla värld och tänka på dem som inte ens har de mest basala behoven tillfredsställda.

Idag har vi fredag. Skönt. I helgen blir det familjefest för att fira något roligt. De sista åren har det bara varit familjesamlingar för att det har varit dödsfall i familjen. Mycket sorgligt och tungt. Under den här tiden har familj och några få vänner varit väldigt viktiga men hundarna har verkligen varit helt ovärderliga. Den tröst de ger, närheten, de roliga och kravlösa aktiviteterna och glädjen som hundarna kan skänker har gjort mitt liv bättre, lättare och gladare. Tack till Er Alla.


Ha en riktigt fin helg och var rädd om Dig själv, Dina nära och självklart Fyrfotingarna!!

Inga kommentarer: