måndag 28 februari 2011

Dessa enorma skithögar

Jag måste lägga in en blänkare om alla dessa hundskithögar som ligger överallt. Man skulle ju kunna låta bli att bry sig men nu är det ju så att för alla oupptagna högar så får vi "skötsamma" hundägare stora feta minus av människor som inte är så förtjusta i hundar. Dessa enorma högar ligger överallt t o m på skolgårdar och i skidspår. Usch och fy. Å, tänk att det finns hundägare som tar upp skiten efter sin hund men sen slänger de påsen någon annanstans än i sopkorgen. Hur korkad får man bli? Va?
Nog om detta.
Har just kommit hem från en lång morgonpromenad med mina vovvar. Vi gick på Storsjön med solen strålande emot oss. Hundarna var lösa och vi lekte. Tänk, att kunna ha det så bra. Att kunna ha mina hundar lösa är jätteviktigt för mig. Det har krävt mycket träning. Har ju två reaktiva hundar som gärna hänger på det som rör sig och aktiviteter överhuvudtaget. Är fortfarande noga med att förstärka framförallt hundarnas eget kontakttagande men vi tränar också mycket namn/inkallning. Många kan nog tycka att jag skämmer bort mina jyckar med godis/lek men om jag ska kunna vara säker på att ha kvar en knivskarp inkallning, oavsett störning och situation, så måste jag betala. Såklart.
Har varit i Sundsvall i helgen. Hade Terapihundsundervisning tilsammans med min kollega Lena. Hur kul som helst. Fick träffa mina gamla Terapihundskompisar vilket var länge sedan. Det blev många kramar och garv.
Det är jättekul när ni skriver inlägg. Fortsätt med det.

Hörs.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan bara hålla med dig ang hundskiten. Det ligger över allt mitt på gångvägar till och med, det värsta är tycker jag när hunden bajsat precis vid skräpkorgen och man ändå inte plockar upp... Otroligt.

Idag var vi ute och gick på isvägen mellan Sunne och Håkansta, vi hade jätte kul och jag "överfölls" av en lyckokänsla över vilken fin kamrat jag har i Bamse! Tänk vilken kompis, han säger ALDRIG nej till att göra något utan är ALLTID på och ALLTID glad!

Vi ses på torsdag!

Hälsningar Marianne & Bamse